CommWorld-i kohtumine Sevillas

Sedapuhku kohtusid meie keti liikmed Hispaania kuuma päikese all Sevillas. Meeleolu oli seekord veidi pidulikum, sest keti asutamisest täitus 20 aastat.

Nimelt on CommWorld asutatud 1988. aastal Marbellas. Seetõttu valitigi juubelikohtumiseks just Hispaania.
Üldiselt läks suurem osa siiski töö tähe all ja pimendatud koosolekuruumis projektori helenduse taustal ettekandeid kuulates. Peamine rõhk oli võimalustel, mida pakub tänapäeva turundajatele ja kodulehekülgede valmistajatele Google. Siin peaks märkima, et meie reklaamiagentuur oli selle teemaga oluliselt rohkem kursis kui suurem osa teisi Euroopa agentuure. Sarnase teadlikkusega paistis silma veel vaid Taani agentuur.
Mõned teemad, mida puudutati, olid:
– Google AdWords e. reklaam Google´i abil
– Google Analytics e. põhjalik statistika oma veebilehe kasutajate/kasutamise kohta
– Search Engine Optimization (SEO) e. otsingumootori optimeerimine e. see, kuidas oma veebileht otsingumootoritele leitavaks teha

Veel räägiti YouTube kasutamisest reklaamikanalina ja võimalstest mida see videokeskkond pakub.

Muude teemade seas võrreldi ka Euroopa agentuuride hindu ja meie klientide suureks rõõmuks tuleb märkida, et reklaamiagentuur Kala Ruudus pakub CommWorldi Euroopa partneritest kõige soodsamaid hindu :) Üllatuslikult on isegi lätlastel hinnad mõnevõrra kallimad.
Siinkohal tuleb meelde ühe agentuuri esitletud köögimööbli valmistajale tehtud kampaania. Tulemus on ilus, kindlasti toimiv, aga ei midagi üle mõistuse vinget. Eelarveks oli aga 1 miljon eurot. Ja see oli ainult agentuuri/tootmistasudeks! Teine miljon meediakuludeks. Isegi Swedbank ei tee Eestis sellise mahuga kampaaniaid. Nii et turud on ikka väga erinevad, ehkki tegelikult reklamiagentuuripoolne töömaht on võrdlemisi sarnane.

TRIVIA:
– Sevillas oli +20, päike ja muidugi palmid ning tuhanded apelsinipuud.
– Kuna otselendude hooaeg oli lõppenud, sõitsin Euroopa Liidu riigist, mandri-Hispaaniast tagasi 13 tundi ja 3 lennukiga :)

Lisa Kommentaar