CommWorldi loovlaager Emsdettenis

Teksti autorid on Romer ja Mihkel.

26. – 29. juunil toimus selleaastane CommWorldi Creative Camp Saksamaal, Emsdettenis, agentuuris nimega Pro-Art Werbeagentur. Kala Ruudust käisid seal campimas Mihkel ja Romer.

Et Emsdettenisse jõuda, tuleb lennata 1-2 lennukiga ja sõita 2-5 rongiga, sõltuvalt orienteerumis- ja keeleoskusest. Veel läheb vaja veidi tehnilist taipu igasugu nuppude ja piletiautomaatidega opereerimisel – Saksamaal on kõik hüperloogiline ning automatiseeritud.
Peale paaritunnilist tiirutamist Düsseldorfi rongijaama lähistel tänavatel (nagu oleks Tallinnas korraks Balti jaama turult läbi hüpanud), istusime me selle õige rongi peale ja 2.5 tunni pärast astusime Emsdetteni rongijaamast pärastlõunaselt unisele tänavale ning kõndisime hotelli suunas, mis osutus, olenemata kahest tärnist, väga õdusaks ja puhtaks.

Campima oli tulnud veidi üle 20 noore ja andeka inimese, peamiselt copy-d ja AD-d suurematest ja väiksematest Euroopa reklaamiagentuuridest aga ka iseseisvad disainerid.
… ja pidu võis alata. Samal õhtul sõitsime kõik koos – jalgratastega – grillipeole, kus selgus, et jalka finaalis mängivad Saksamaa ja Hispaania, mis sakslastes muidugi erilist vaimustust ei tekitanud. Öösel, kui hakkasime kahekesi, kahtlemata õiges suunas, tagasi hotelli poole väntama, tutvusime paari tunni jooksul Emsdetteni äravahetamiseni sarnaste hämarate tänavatega. Järgmisel hommikul kiire eine ja 15 min rattasõitu agentuuri Pro-Art, mis asub linnast veidi eemal, kesk vilja -ja maisipõlde ning väljast vaadatuna tundub ei midagi enamat, kui kolmekorruseline rehvivahetustöökoda, kuid seest – ohhoo – väga modernsete kõrgläikeliste oraanž-punaste-valgete pindadega polsterdatud, minimalistlik ja õhuline. Peale põgusat tutvumist agentuuri kahe korrusega ning tervituskõnet Thomas Börgeli poolt jagunesime kindlaks määratud gruppidesse ning ründasime aju vastavalt teemale. Meie tiim asus ragistama sõnaühendi Corporate Social Responsibility (CSR) taga peituvate põimumiste kallal. Algne siht oli küll leida tee kuidas arendada ja kommunikeerida nö rohelist agentuuri, mis toetub oma tegemistes keskkonnasõbralikkusele ja on seeläbi sotsiaalselt vastutustundlik. Kuid töö käigus kasvas arutelu sellegipoolest universaalseks ja mõnes mõttes ka üle pea :). Kahe päeva jooksul suutsime vahetada hulgaliselt ideid ning kokku panna oma nägemuse CSRist, mille võib lühidalt kokku võtta kahe sõnaga – vastastikune austus. Olgu see siis agentuuri ja keskonna, kliendi või hoopis kellegi kolmanda vahel :). Mõttetöö vahepalaks jagati oma tulemusi ka teiste töögruppidega ning loomulikult said kõik üksteise tegemistest aimu teise päeva lõpus toimunud esitlustel. Esile kerkis paar põnevat ideed CommWorldi kampaania teostamiseks – esmalt pakuti keti võrdkujuks universaalne pistik, mis võimaldas veatult vahendada eri maade agentuuride loomingulist voolu, teiseks kujundiks oli kokteil, sest heade ja veel paremate asjade segunemisel läheb asi ju veelgi paremaks. Pakuti välja võimalusi võitmaks kliente toiduainetetööstusest, meelde jäi muhe kujund agentuuri töötajatest toidufirma maja ees kandmas silte „will work for food“ :). Neljas tiim töötas meid võõrustanud agentuuri Pro-Art kampaania kallal. Eesmärgiks oli näidata et agentuur on võimaline pääsema kõikjale ja tegelikult juba on seal. Võtmeks sai agentuuri tunnusvärv oranž, mis kampaania käigus ilmuks igale poole (Oranž lehm keset linna peaväljakut, oranž zeppelin taevas, apelsinid kliendi trepil), kuid ilma mingi viiteta agentuurile. Mõni aeg hiljem saabuvad kliendi juurde agentuuri inimesed teatega, et just nemad on need „oranžid“ ning klient teab juba eos et need tüübid pääsevad kõikjale.
Teise päeva lõpus kui töine osa oli ühele poole saanud, sõidutati meid bussiga maakonna südamesse Münsterisse. Münster on linnake, mida kaunistavad sõrestiktornidega gooti stiilis kirikud, rohelusse uppuvad käänulised kanalid ning jäätisekohvikud, kus serveeritakse väikese tordi suurusi portsione hiiglaslikes lainelise servaga vahvlituutudes. Märkamata ei jäänud ka jalgrataste arvukus – oletatavasti sõidab seal iga teine linnaelanik jalgrattaga (ja sellist inimest kellel ratast üldse poleks Emsdettenist ei leia, normaalsel inimesel on vähemalt kaks) – tervislik, ökonoomne ja ei mingeid parkimisprobleeme.
Camp lõppes piduliku õhtusöögiga kanaliäärses itaalia restoranis, peale mida liikus seltskond edasi rannapeole (tegemist kunstliku liivarannaga, kus tekitati chilli muusika ja eksootiliste drinkidega mõnus vahemere feeling). Ja kokkuvõtteks: see oli hästi korraldatud, kahtlemata hariv ja vajalik, värskendav ning häid mõtteid ja positiivset energiat koondav loovlaager, mille sarnaseid võiks toimuda paar korda aastas.

Tänud CommWorldile ja Kala Ruudule!
Respect!

Lisa Kommentaar