Kujutage pilti! ehk paar sõna reklaamfotodest

Rõõm on näha, et nii reklaamitegijate kui -tellijate normid lähevad järjest kõrgemaks. Aina vähemaks jääb „käib-kah!“ mõtlemist ning suuremat tähelepanu pööratakse ka väikestele detailidele. Seda kummastavam on, et mõni hoopis tähtis aspekt reklaamitegemise juures kahe silma vahele kipub jääma. Reklaamfotod!

Kui idee, sõnastus ja ka olemasolevate elementide disain peab olema kõrge kvaliteediga, jääb vaid imestada, kuidas sellist olulist aspekti, nagu foto kvaliteet, järjekindlalt ignoreeritakse. Sattusin Eesti reklaamfotode kvaliteedist rääkima hetkel ka siinmail fotograafitöid tegeva Graham Mitchelliga. Temagi oli imestunud siinsete reklaamfotode üldiselt madala taseme üle. Hea foto tõmbab ju hulga paremini tarbijate tähelepanu, julgustades reklaamiga lähemalt tutvuma. Samuti toob hea foto esile toodete esteetilised kvaliteedid, muutes pinnad fotol peaaegu puudutatavaks. Mitchell rõhutab, et hea foto kommunikeerib soovi korral ka toote selliseid omadusi, nagu kiirus, vastupidavus, kerge kaal vms. Loomulikult aitab hea foto ehitada ka ettevõtete kuvandit. Kui reklaami üldilme pole kehva foto poolt rikutud, paistab ettevõte professionaalsem ja edukam. Kehv foto rikub aga suure tõenäosusega nii toote kui ettevõtte maine.

Midagi ei saa muidugi enne laita, kui pole võrdlusmaterjali. Ehk õnnestub tarbijaid pimeduses hoida ja kvaliteetfotodelt raha kokku hoida? Fotode puhul on võrdlusmaterjali küllaga. On nii häid kohalikke näiteid kui tohutult palju välismaiseid reklaame, mis nii Internetist kui välismaistest ajakirjadest silma jäävad. Üks põhjuseid, miks reklaamiadaptsioone nii kergesti kohalikust reklaamitoodangust eristada saab, on kahtlemata korralik foto.

Kõige huvitavam on see, et ega eelnev jutt ju kellelegi päris üllatuseks polnud. Seda arusaamatum on samade vigade järjekindel kordamine. Nõustun Mitchelliga, et tasemel ja andeka profifotograafi teenuste eest ei ole tegelikult vaja oluliselt rohkem maksta, eriti arvestades kui paljuks enamaks on hea foto võimeline. Lisaks annab see investeering peale eelpool nimetatud hüvede reklaamijale eelise konkurentide ees. Näiteks Benettonist sai üks maailma tuntumaid brände suuresti tänu Oliviero Toscani fotodele. Ka Lavazza kohvi reklaamide tohutu edu põhines üliheadel fotodel.

Lisa Kommentaar