Teaser-reklaamide allakäik?

Teaser (to tease – õrritama, ingl. k.) reklaamide eesmärk on tekitada põnevust ja huvi toote või brändi vastu seda näitamata. Siiani on bännerid Internetis populaarseim õrritava reklaami kasutamise koht. See sai alguse ajast, mil märgati, et bänner, kus “asjast” juttu polnud, sai palju enam klikke. Muidugi usuti siis kaljukindlalt ja ekslikult, et see ongi bännerreklaami tõhususe mõõtmiseks parim vahend.
Simpel oli üks esimesi, kes Eestis lansseerimisperioodil mahuka paljusid meediaid läbiva teaserkampaaniaga välja tuli. Mäletate kindlasti, et kogu linn oli täis kleebitud huulepulgaseid suudlusejälgi. Isegi foorumitüüpi veebileht oli üleval, kus rahvalt küsiti, mis on Simpel. Mäletan vastuseid, nagu “valesti kirjutatud simple” ja “iibetõstmiskampaania”, aga mis peamine – inimesed viitsisid sel teemal mõelda, sellest kirjutada ja omavahel põnevusesega asjast rääkida. Tegelikult, oleme ausad, tänapäevaste (teaser)reklaamidega võrreldes oli see jama. Aga tol hetkel suurepärane, sest täitis oma ülesande.

Peale seda on aga alanud allakäik. Mõned asjad on veel inimestes huvi tekitanud, aga aina vähem ja vähem. Nüüd maetakse teaserreklaamidesse vahel hiigelsummad, aga inimesed käivad neist midagi märkamata ja huvi tundmata külmalt mööda. Kuna tarbijad asjast ei huvitu, tuleb neile nüüd ö e l d a, et küll me tegime vahva reklaami. Meenutame kasvõi viimast suuremat, Hansapangaga seotud nn rotikoerakmpaaniat. See ei huvitanud mitte kedagi enne kui ajakirjandus pröökama pistis, et vaadake, mis tehtud! mis rahaga! kuhu kleebitud! ja ise veel Hansapank! Kuna räägiti, et sihtrühmaks on end meinstriimist eristada püüdvad noored, siis sellised eelpool hüüumärgistatud karjatused olid kõik väga asjakohased.

Soovides praegusajal efektiivset teaserreklaami teha ongi kolm võimalust. Esiteks mainitud iseenesest rääkimine, artiklite ostmine vms ajakirjanduses. Teiseks väga hästi kitsale sihtrühmale suunatud kampaania, mille puhul saab huvi reklaami vastu tõsta sõnumi spetsiifilisusega. Kolmas võimalus on aga kogu aastane turunduseelarve ühte kampaaniasse paigutada ja jumalat paluda.

Lisa Kommentaar