Facebooki turundus

Facebooki turundus
Facebooki turundus

Facebooki turundus on mitmetahuline ja seega väga võimalusterohke nii vajamineva eelarve kui saavutatavate eesmärkide mõttes.

 

Facebooki turundus võimaldab jõuda suure hulga inimesteni sisuturunduslike nippide, bännerreklaamide ja videoreklaamidega. Ning reklaamivõimalused integreeruvad suurepäraselt Facebooki enda funktsioonidega — näiteks saab reklaamile klõpsava inimese suunata otse oma Facebooki lehe Messengeri aknasse ühendust võtma. Või lasta tal mõni vorm ära täita ilma Facebookist faktiliselt lahkumata, mis muudab selle tarbija jaoks nii mugavaks, et võid kindel olla, et saad rohkem vormitäitmisi kui niisama oma veebis neid küsimusi küsides.

 

Facebooki turundus läbi sisuturunduse

See võib olla nii sinu Facebooki lehel postituste tegemine teksti, pildi ja videona kui ka linkpostitus, mis viitab põhilise sisu saamiseks hoopis sinu veebilehele, mõnele artiklilehele või blogisse. Heade postitustega teenid palju meeldimisi, kommentaare ja jagamisi, mis viivad üles sinu lehe engagement’i näitajad ning Facebook peab sinu järgnevat postitust samuti eeldustekohaselt heaks ning näitab seda suuremale hulgale inimestele. Tasuta. Samas kehva sisu puhul, millega inimesed Facebookis ei suhestu, langevad need näitajad ning varsti leiad, et sinu postitus on jõudnud vaid 10 inimeseni, isegi kui su Facebooki lehe fänne on tuhandeid. Oma Facebooki lehe haldamise sh postituste tegemise ja kommentaaridega tegelemise võib oma ajaressursi puudumisel rahumeeli meie ülesandeks anda.

Facebooki turundus läbi CPC

Reklaam Facebookis
Reklaam Facebookis

CPC ehk klikipõhine hind (Cost per Click) kehtib kõigile Facebooki tasulistele reklaamivõimalustele. Tõsi, saad määrata ka vaatamiste põhise hinna, aga valdaval enamusel juhtudest vajad just klikipõhist hinnastamist, mis võimaldab tavaliselt kõige paremaid tulemusi ja automatiseerimisvõimaluste kasutamist. Klõps reklaamil on jälgitavate tagajärgedega, reklaami näitamine, aga hulga hägusem teadus.

 

Reklaamides saad valida nii pildipõhise bännerreklaami, mitme pildi põhjal koostatud karussellreklaami või slaididest kokku pandud videoreklaami ning päris videoreklaami, mille puhul laedki Facebooki reklaamikeskkonda üles videofaili. Video puhul on võimalik mõõta video üldist levikut, 3-sekundilisi vaatamisi, 10-sekundilisi vaatamisi, klikke videol ja muud. Seejuures kipub Facebook, kes selles vallas parasjagu tuliselt Youtube’iga võistleb, eelistama videosisu pildisisule. Ja muidugi pildisisu omakorda ainult tekstipõhisele sisule. Seega videoturundusele tasub Facebooki kontekstis kindlasti mõelda!

Facebook Pixel

Oluline on võimalus mitte ainult ise oma veebilehe analüütikast vaadata kui paljud inimesed seal selle toimingu sooritasid, mida sa sihtisid, vaid anda see info ka Facebookile. Sest nii saab kasutada Facebooki reklaamide sihtimise automaatikat kõige tõhusamal moel: Facebook saab näidata sinu reklaami mitte pelgalt sellistele inimestele, kes eelneva kogemuse põhjal reklaamile kõige tõenäolisemalt klõpsavad, vaid neile, kes sinu lehel kõige tõenäolisemalt ostu sooritavad! Muidugi tähendab see, et jagadki kogu oma veebilehe statistikat Facebookiga, aga sama teed juba niigi Google heaks kui kasutad Google Analyticsit ja Google reklaame.

 

Facebook Pixel on mõnerealine kood, mis tuleb paigaldada sinu veebilehe koodipäisesse. Läbi selle on võimalik ka Facebooki remarketing, samuti saab Facebook sinu veebi külastajate põhjal järeldada, kes oleks veel sobiva profiiliga sihtgrupid, kelle peale sa ise ehk pole tulnudki. Facebook ei anna sulle infot, kes need inimesed on ja mis neid ühendab (peale huvi sinu pakutava järele), aga Facebookis turundamise puhul piisabki täiesti kui Facebook seda infot omab ja kasutada oskab.

 

Vaata siit Facebook Pixeli kohta lähemalt.

 

Kokkuvõte

Facebooki reklaamide hind on paindlik ja algab väikestest summadest ning võimalused selle läbi oma organisatsioonile, ettevõttele või tootele/teenusele tuntust ja müüke saada on äärmiselt suured. Aastate jooksul on Facebooki turundus muutunud lihtsast bänneriostust väga mitmetahuliseks ja süvitsi tehnilist arusaama nõudvaks protsessiks. Ehkki endiselt on igaühel võimalik ka mõne lihtsa liigutusega oma reklaamile ja postitusele nähtavust saada, on teadlik tegutsemine Facebooki turunduse puhul ülioluline. Kõigi võimaluste võimalikult efektiivne ärakasutamine ja kampaaniate täpne seadistamine, millega Kala Ruudus sind aidata saab, annab sulle eelise, mis suure tõenäosusega sinu konkurentidel puudub.

Võta meiega ühendust ja uuri Facebooki kampaaniate kohta!

KONTAKT

Reklaamiagentuur Kala Ruudus

Aadress: Toompuiestee 33A, 10149, Tallinn
Reg. kood: 10280963
Tel: 631 3388
E-mail: kala@kalaruudus.ee