Suhtekorraldusfirma

Eestis on paarkümmend suhtekorraldusfirmat, mis tegelevad oma klientide maine loomisega, hoidmisega või taastamisega. Kuigi seda kõike saab mingil määral teha ka reklaamiga, erineb suhtekorraldusettevõte ehk suhtekorraldusagentuur reklaami- või disainiagentuurist väga paljude asjade poolest.

Nii näiteks kuulub suhtekorraldusfirma kompetentsi:

 

Tekstide loomine

Olgu see siis ajakirjanduslik tekst nagu näiteks artikkel või pressiteade, mis on lähedane uudisloole; intervjuu või arvamusartikkel; kommentaar või spetsialistilugu. Aga ka keerulisemad kirjad olulistele klientidele, veebilehe tekstid, copywriting, sotsiaalmeedia postitused või kasvõi jõulukaartide luuletused. Iga õige suhtekorraldaja oskab alati sõnu seada vastavalt olukorrale, kliendile ja ajale.

 

Meediaanalüüs

Meediaanalüüs on vajalik selleks, et teada saada kliendi positsioon võrreldes konkurentide ja sidusorganisatsioonidega. Regulaarne meediaanalüüs võimaldab alati kiiresti reageerida ja kasutada selleks õigeid tööriistu ning sõnumeid.

 

 

Strateegiline PR nõustamine

Suhtekorraldusfirma poolne strateegiline nõustamine, mis hõlmab nii kliendi äristrateegias kaasarääkimist kui ka taktikaliste tööriistade õiget ja õigeaegset kasutamist.

 

 

Kommunikatsiooniplaani koostamine

Kommunikatsiooniplaanide koostamine ehk kliendi jaoks kõige kasulikumate meediategevuste kronoloogiline ja temaatiline reastamine koos kompetentsete kõneisikutega.

 

 

Pressisündmuste korraldamine

Sündmuste korraldamine alates pressikonverentsist, meediahommikust ja lõpetades suurte aastakonverentsidega. Kliendi sündmused on alati osa mainest ja seepärast on oluline, et need oleksid kooskõlas muude tegevustega (nt meedia- ja sotsiaalmeedia tegevused, otsesuhtlus klientidega, kliendimaterjalid jne).

 

 

Meediakoolitused

Meediakoolituste läbiviimine, mis on hädavajalik kõikidele kõneisikutele – ka nendele, kes igapäevaselt meediaga suhtlevad. Meediakoolituse käigus antakse ülevaade teooriast ehk sellest, kuidas meedia töötab, mida on vaja meediaga suheldes silmas pidada, milliseid nippe ja trikke kasutada ning milliseid fopaasid vältida. Meediakoolituse teine osa on kaamerakoolitus, mille raames annavad kõneisikud intervjuusid rasketel teemadel ja mida professionaalsed koolitajad seejärel analüüsivad. Meediakoolituse alaliik on kriisikoolitus, mida viime läbi koos parimate professionaalidega Baltikumis ja mis on vajalik kõikidele organisatsioonidele, mis ei tegutse vaakumis.

 


Kriisikommunikatsioon

Kriisikommunikatsioon, mida läheb enamasti vaja siis, kui halvad asjad on juba juhtunud ja organisatsioon peab probleemidest võimalikult väheste kaotustega välja tulema. Kriisikommunikatsioon on nii klientide kui suhtekorraldajate jaoks väga pingeline, sest ka kõige tühisemast valesti öeldud sõnast või antud kommentaarist võib kasu asemel hoopis kahju tulla. Professionaalne suhtekorraldusfirma/suhtekorraldaja tunneb selle olukorra kergesti ära ja oskab anda väärtuslikku nõu. Meie suhtekorraldajad töötavad kriisisituatsioonis ööpäevaringselt.

 

Millega suhtekorraldusfirma veel aidata saab

Lisaks sellele kaugeltki mitte täielikule loetelule tegelevad suhtekorraldajad ka sotsiaalmeediakanalites maine kujundamisega. Kuigi sageli peetakse sotsiaalmeediategevusi reklaami- või turundusagentuuri pärusmaaks, oskavad ainult professionaalsed ja strateegiliselt tegutsevad suhtekorraldajad pöörata piisavalt tähelepanu klientide äristrateegiale, paralleelselt tehtavatele muudele kommunikatsioonitegevustele ja kõige paremale sõnastusele, mis toob laike ja fänne ka ilma tarbijamängudeta.

 

Niisiis loovad suhtekorraldajad uudiseid ja algatavad suuri teemasid, mis puudutavad suurt hulka inimesi. Head suhtekorraldajad teevad seda selleks, et klientide head ideed tõuseks lendu, vallutaks maailma ja oleks kasuks võimalikult paljudele inimestele. Vähem head suhtekorraldajad kipuvad mõnikord eetikat unustama ja aitavad ellu viia ka selliseid ideid, mis toovad kasu ainult kliendi omanikule.

 

Muidugi, on ka selliseid olukordi, kus suhtekorraldaja ülesanne ja eesmärk on muuta seadusi, määruseid ning reglemente. Sellist tegevust nimetatakse lobby’ks ehk valitsussuheteks (kasutatud on ka terminit kuluaaripoliitika). Lobby on osa demokraatiast ega ole mitte kuidagi korruptiivne, kui seda tehakse seaduslikult ja nii, et kõikide kasusaajate nimed ja eesmärgid on teada.

 

Kokkuvõtteks. Kui sinu ettevõte tahab rääkida enda ägedatest toodetest ja saavutustest, kuid sa ei tea, kust alustada või kuidas seda teha, siis võta meiega ühendust ja meie Kala Ruudus suhtekorraldusfirma professionaalsed suhtekorraldajad aitavad.

KONTAKT

Reklaamiagentuur Kala Ruudus

Aadress: Toompuiestee 33A, 10149, Tallinn
Reg. kood: 10280963
Tel: 631 3388
E-mail: kala@kalaruudus.ee